Post-COVID

Wat is post-Covid?

Post-COVID zijn aanhoudende klachten die worden opgelopen na een infectie met het SARS-CoV-2 virus, beter bekend als het ‘Corona virus’ in de Nederlandse volksmond. Deze klachten kunnen variëren van vermoeidheid, kortademigheid, benauwdheid, hoofdpijn, spierzwakte, verlies van reukvermogen, piepjes in de oren, en geheugenproblematiek. Niet alle klachten komen bij ieder persoon voor, en klachten kunnen ook elkaar afwisselen. Het ziektebeeld komt ongeveer voor bij 10 tot 20% van de besmettingen met het virus en is tot op heden wetenschappelijk nog niet goed begrepen. Vermoedelijk spelen de mitochondriën (de energiecentrale van de spiercellen) een rol, waarbij deze minder optimaal functioneren.

Wat kan ik doen met post-COVID klachten?

Een revalidatietraject voor post-COVID zal altijd een multidisciplinaire insteek hebben. Dat wil zeggen dat naast een stukje fysiotherapie ook een diëtist en ergotherapeut wordt ingeschakeld. Met de fysiotherapie wordt gericht op het optimaliseren van uw uithoudingsvermogen, het verbeteren van de spierfunctie en een stukje ademhalingstherapie. Wij zullen u hierbij efficiënt, doelgericht en professioneel begeleiden. De ergotherapeut zal samen met u gaan kijken naar het managen van uw vermoeidheidsklachten. De diëtist zal ervoor zorgen dat u genoeg eiwitten binnenkrijgt voor en na een fysiotherapeutische training voor optimale resultaten. Mocht u vragen hebben over de revalidatie met post-COVID klachten, neem gerust contact met ons op of maak direct een afspraak via onderstaande knop voor een intake gesprek.

Maandag:
Dinsdag:
Woensdag:
Donderdag:
Vrijdag:

Wil je direct een afspraak maken?